Rana bibliotek har endelig blitt et «meråpent bibliotek». Det vil si at du med oppgradert lånekort kan få utvidet tilgang til biblioteket fra klokka 7.00 til 22.00 hver dag, altså utenom ordinær bemannet åpningstid. Bruken av biblioteket vil da være selvbetjent.

Mange bibliotek i Norge har hatt tjenesten og den har blitt tatt godt imot av mange. Det regner vi med at den også blir her. Mange har allerede spurt etter tilbudet om meråpent, fordi det gir flere fordeler. For eksempel får studenter muligheten til å sitte i ro og lese hele dagen og kvelden. Småbarnsforeldre kan besøke biblioteket også på søndager. Og om kveldene er det enklere og gratis å få parkert rett utenfor lokalene våre!

Vi ønsker alle at biblioteket skal være et godt sted å være. Dette forutsetter at alle viser alminnelig god folkeskikk, at man rydder etter seg og tar hensyn til andre som benytter biblioteket.

Ønsker du å bruke biblioteket i meråpen tid, må du lese og signere kontrakt. Tilbudet er for alle over 15 år.

Du kan lese mer om det her.

Translate »